Kinderfilosofen

Dr. Wouter Belier

Hoogst genoten opleiding: WO
Beroepsopleiding(en): Mr Filosofie EUR; PhD RUL
Aanvullende opleiding(en): Mr Filosofie EUR; Promotie RUL; Praktische Filosofie ISVW; Filosoferen met Kinderen en Jongeren ISVW; Socratisch Gespreksleider Bolten
Overige aangesloten beroepsvereniging(en):

Het gesprek aangaan en deelnemers aan mijn activiteiten te stimuleren om het eigen denken te onderzoeken

Leiden
www.filosofiepraktijkleiden.nl
info@filosofiepraktijkleiden.nl

Drs. Frederike de Jong

Hoogst genoten opleiding: WO
Beroepsopleiding(en): Beroepsopleiding(en): Filosofie (VU, Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Filosofie (UU) Socratisch Gespreksleider (VFP) Aanvullende opleiding(en): Diëtistenopleiding, regressietherapie, meditatieleraar. Overige aangesloten beroepsvereniging(en): NVRT
Overige aangesloten beroepsvereniging(en): NVRT

Filosofisch consult
Loop je vast in bepaalde concrete situaties, of heb je fundamentele vragen over het leven, dan kun je een filosofisch consult overwegen. Het is mijn missie om je weer in verbinding te helpen komen met je innerlijke kompas, waardoor je meer helderheid hebt over jouw levensdoel en weet wat je volgende stap is om te zetten.

Ethische gespreksvoering
In de beroepspraktijk doen zich ethische vraagstukken voor: hoe moet of hoe kan ik handelen in de gegeven situatie? Ethische gespreksvoering© gaat verder dan het afwegen van mogelijkheden. Het gaat erom zicht te krijgen op de diepere waarden die bij de afweging van mogelijkheden een rol spelen. Ze hebben te maken met wie jij bent en wilt zijn in de beroepspraktijk. In de training Ethische gespreksvoering© leer je deze afwegingen te maken.

zielswerk@planet.nl

Marianne Scheeper

Hoogst genoten opleiding:
Beroepsopleiding(en): Hogeschool voor Toegepaste Filosofie
Aanvullende opleiding(en): Praktische Filosofie ISVW, Filosoferen met Kinderen en Jongeren ISVW, Nationale Opleiding Mediacoach, Training Socratische Vaardigheden Bolten en daarnaast heel veel praktijkervaring!
Overige aangesloten beroepsvereniging(en):

Ambitie

Ik vind het belangrijk dat we met elkaar een dialoog blijven voeren, ondanks of juist vanwege onderlinge verschillen en de verleiding om meningen via beeldschermen te uiten. Daarom filosofeer ik met mensen van alle leeftijden, van kleuter tot oudere.

Door samen na te denken over uiteenlopende onderwerpen en verschillende meningen te horen, ontstaat ‘perspectivistische lenigheid’: het vermogen om je te verplaatsen in de ander. Als er tijdens een gesprek ontdekt wordt dat wij mensen het onderling niet overal over eens zijn, maar dat dat niet erg hoeft te zijn, heb ik een mooie dag!

Werkterrein binnen filosoferen in de klas

Vakleerkracht filosoferen, socratisch gesprek, mediawijsheid, burgerschap & trainer/facilitator

www.filosoferenindeklas.nl
info@filosoferenindeklas.nl