Hier aanmelden

Na de gedwongen coronapauze willen we weer bijeenkomen voor intervisie over zaken waar socratisch-gespreksleiders tegen aanlopen bij het begeleiden van gesprekken. Gewoonlijk inventariseren we aan het begin van de dag welke vragen leven bij de aanwezigen en we bespreken die, als het onderwerp zich daarvoor leent, in de vorm van een (kort) socratisch gesprek.

Deze keer zullen we in ieder geval bespreken welke ervaringen er zijn opgedaan met het voeren van onlinegesprekken via Zoom, Teams of een dergelijk medium. Wat voor impact had dit op jouw wijze van gespreksvoering? Was deze minder, dan wel meer socratisch te noemen? Zijn er dan fundamentele verschillen met de traditionele offline sessies? Hoe beviel dat: onlinegesprekken voeren? Zijn onlinegesprekken een blijvende uitbreiding van je arsenaal? Et cetera.

De intervisiebijeenkomsten zijn toegankelijk voor VFP-leden die actief zijn als socratisch-gespreksleider en een (beroeps)opleiding tot socratisch gespreksleider met succes hebben afgerond, bijvoorbeeld die van de ISVW of een daarmee vergelijkbare opleiding.

Heb je geen (beroeps)opleiding gevolgd, maar meen je toch gekwalificeerd te zijn om een socratisch gesprek op te zetten en te begeleiden? Neem dan contact op met Timon Meynen, timon.meynen@faidros.nl

Hier aanmelden