De Dag van de Filosofische Praktijk,
voor iedereen die open staat voor filosofie!

Tijdens de Maand van de Filosofie 2022, op zaterdag 16 april, is de eerste ‘Dag van de Filosofische Praktijk’ op de Internationale School Voor Wijsbegeerte in Leusden. Op deze Dag staat de Filosofische Praktijk in de breedste zin van het woord centraal. Iedereen, die open staat voor filosofie, is welkom om kennis te maken met de Filosofische Praktijk.

Leden van de Vereniging Filosofische Praktijk, van Socratisch begeleider tot kenner van de existentiële filosofie en van organisatiefilosoof tot kinderfilosoof, bieden de hele dag een programma aan met interessante lezingen, workshops en praktijksessies voor zowel beginners als gevorderden.

De dag wordt geopend met een lezing door Denker des Vaderlands, Paul van Tongeren, Filosofie als Levenswijze. We eindigen met een lezing over Ubuntu door Leontine van Hooft. En daar tussendoor kun je deelnemen aan een uiteenlopende reeks van workshops, lezingen en praktijksessies. Bekijk hieronder een overzicht van het programma.

Waar

ISVW Leusden
Dodeweg 8
3832 RD Leusden

Wanneer

Zaterdag 16 april 2022

Inloop vanaf 8.45u
Opening: 9.45u
Afsluiting dag: 16.45u
Borrel vanaf 17.00u
(update 30 maart)

Deelname

Als je deelneemt kun je niet alleen terecht bij de activiteiten van je eigen keuze, maar geniet je ook van de overheerlijke lunch van het ISVW. Ter afsluiting is er een gezellige borrel. Prijzen zijn inclusief lunch en afsluitende borrel!

Leden VFP betalen slechts €20.
Prijs voor niet-leden is € 65.
Prijs voor studenten is €40.

Geen lid? Tip!
Word eerst lid en meld je daarna aan voor de Dag, dan krijg je direct korting op de toegangsprijs!

Dagprogramma

Het programma is, onder een klein voorbehoud, helemaal rond. Hieronder een lijst met alle activiteiten met daaronder het blokkenschema van de dag.

Overzicht

Ben je benieuwd welke filosofische praktijken er zijn en wat zo’n praktijk inhoudt? Tijdens deze Dag kun je het ervaren!

Klik op een activiteit en je ziet de beschrijving van de lezing, workshop of anderzins. Daar vind je ook informatie over de degene die de activiteit leidt.

Overige Info

Corona: we volgen de adviezen van de overheid.

Pers en contact

Voor meer informatie over de Vereniging Filosofische Praktijk of de programmering, met een verzoek voor pers en/of interviewaanvragen mail: [mailadres secretaris@verenigingfilosofischepraktijk.nl]

Overzicht van praktische info

Over de lokatie ISVW

Informatie over de Vereniging Filosofische Praktijk vind je hier

Vereniging Filosofische Praktijk

De Vereniging voor Filosofische Praktijk (VFP) biedt haar leden de gelegenheid ervaring en kennis te delen over filosoferen in de praktijk. De VFP organiseert bijvoorbeeld jaarlijks de Socratische landdag en de Dag van de Filosofische Praktijk. Activiteiten worden georganiseerd door leden zelf, al dan niet in de vorm van werkgroepen. Leden krijgen forse kortingen op activiteiten, dus het lidmaatschap heb je er snel uit.
Hier vind je meer informatie over lid worden van de VFP.

Privacyverklaring

Na aanmelding bewaren wij uw contactgegevens enkel voor communicatie rond de Dag van de filosofische praktijk.
Het programma en de onderdelen zijn onder voorbehoud.